//
you're reading...
долни инсинуации

Лайф стайл без компромиси

Наскоро писах един план, според който една от характеристиките на съответната за продукта (етно храна, опаковани продукти) таргет група е стремеж към т. нар. „Modern life style”. Краткото обяснение на модерния лайф стайл в случая с тези храни гласеше: „бързо и лесно, но без компромиси”. Смарт таргет, значи. Зачудих се всъщност търсим ли безкомпромисно качество в продуктите, които ядем и пием, носим и прочее. И ако да – намираме ли го в .бг?

Ясно е, че много хора в .бг едвам успяват да удовлетворят минималните си нужди. Други успяват някак, но дотам. За трети е въпрос на определяне на приоритет – кои от нещата, за които плащат да бъдат наистина качествени, а с кои са готови да си позволяват компромиси. За някои цената общо взето не е проблем.

Последните две групи разполагат със средствата да купуват продукти, които наистина стават.

И ето какъв избор имат в масовия случай. За останалите случаи – тук има малко идеи и са обещани още.

Сбрирщайн магазини за „маркови” дрехи и обувки, където ботушите за 300 лева имат толкова очевидни дефекти, че би трябвало да бъдат оставени до кофата, нежели да се продават на тази цена.

Старите колекции на дизел на цени, от които запознатите с цените им навън направо се разплакват или разсмиват – според емоционалното им състояние. *

Замразен спанак, примерно на листа, които в прясно състояние не бихте дали и на кокошките. Или замразена коприва с подарък – татул! Минерална вода от чешмата. Специални сирена на невероятни цени, които в Германия са под едно евро във всеки супермаркет и пак са по-читави.

Кетчуп от тиква и портокалов сок от другата половина на тиквата.

Цифрова телевизия, чието единствено предимство е възможността да следиш програмата в реално време, но само в работно време, защото колчем дойдат почивни дни цифрите заспиват тъжни и неадминистрирани от никого.

Третокласни вносни вина по 30 лв бутилката. Четвъртокласни версии на всички световни марки бира мейд ин бългериа.

Все още във всички клубове след полунощ се сервира фалшив или разреден твърд алкохол – по избор, но не на клиента. Все още са единици баровете, които слагат нормален качествен алкохол в коктейлите.

Все още Уго е единствената поп-верига, която предлага константно качество. Тук под качество, нямам предвид, че храната им е вкусна, да ме прощават. Но винаги знаеш съвсем точно какво да очакваш.

Частни училища, чиито мениджъри, с едно-две впечатляващи изключения, изобщо не знаят на кой свят са.

Улици с хубави дупки за хубави коли, и съмнителното предимство да си платят на ръка за всяко провинение.

Луксозни квартали в полите на Витоша без канализация, инфраструктура, улично осветление, но със специално енергоподаване – до 180 волта с прекъсвания и промоционално намаление – 150 волта на празници.

 

Общо взето, предимно ментета на дрехи, аксесоари и храни, ментета на играчки и дори на шоколадови яйца, ментета на напитки, ментета на услуги и обслужване** – това на ниски цени. И необосновано скъпи нементета с леко изтекъл срок. И много рядко наистина качествени неща, уви пак на тройни цени, особено тези за ядене, защото пазара е миниатюрен и марджините са огромни, за да се скалъпи що-годе някакакъв оборот.

Ментета на модърн лайф стайл – без компромиси.

  

Ако се чудите какъв е изводът – ето една утопична версия.

Изглежда, че хората, които могат да си позволят качество, трябва да започнат и да го правят – без компромиси. И всички да тръпнем в очакване как търсенето ще определи предлагането.

Но понеже те са все още малко на брой и никакво търсене-предлагане не може да оправи цените на качествените стоки и услуги на толкова малък пазар, ще трябва също:

а) да работят повече, да правят по-големи компании, където да наемат повече хора като тях и да им плащат добре, за да могат и те си го позволяват на свой ред;

б) да работят още повече, за да вдигат летвата в собствените си браншове;

б) тези със свободните професии да се стегнат и да си вършат снийзърската работа;

б) и всички в свободното си време да раждат деца, които да увеличават бройката и, дай Боже, качеството на таргета.

 

Сори хора, знам, че повечето от вас са претоварени, но не звучи ли обещаващо? 😉

    

* За сравнение ето какво си купих последния път от най-обикновено намаление – 20-50% в мол в Германия. За 200 евро, пак т. нар. маркови дрехи. Разбира се, говорим само за така наречените стрийт марки, не за „фирьето” и подобните, чието представяне в България не ща да коментирам.

–          1 спортна пола (само тя не беше намалена – 60 евра)

–          2 ленени поли

–          2 трикотажни потничета

–          2 ленени блузи

–          2 трикотажни блузи на детето

–          1 7/8 панталон на детето

–          1 ръчно изплетена жилетка

–          1 делово сако.

 

** Макар, че запознати твърдят, че например ресторантското обслужване в България е едно от най-добрите в цивилизования свят, и съм склонна донякъде да се съглася. Отнася се отново за сравнение между нормалните ресторанти и нормално скъпите заведения по света, не за топ ъф дъ топ – там не знам как е, сори.

Ето, както винаги малко без връзка, преразказ на сценка в американски мотел. Всеки ден камериерката от латино-американски произход чука колебливо на вратата в, забележете, 14-15:00 часа и пита с надежда: „Но клийн тудей?”. На което нашите с безнадеждна упоритост и твърдост всеки ден отговарят: „Йес клийн тудей!”

 

 

Advertisements

Коментари

2 thoughts on “Лайф стайл без компромиси

  1. И ние с jack си представяме ценообразуването в Дизел по подобен начин – сутрешно хвърляне на зарове, и не само там. Съвсем точно си описала случващото се в БГ, а планът ти за действие е много ентусиазиращ и сигурен успех. Проблемът е с бройката на планирания таргет на семейството, който трябва да родим 🙂 Но вече сме взели плана присърце и ще съдействаме активно.

    А и да не забравя, чудесно описваш и ми оставяш по една усмивка всеки път като те прочета 🙂

    Posted by vladie | септември 13, 2007, 12:29
  2. е, супер! щом вие сте се заели, значи не е чак такава утопия. може би някой ден … 🙂

    Posted by marsian | септември 13, 2007, 12:58

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: