//
you're reading...
долни инсинуации

Голям шоколадов

За тази сравнително стара случка ме подсети jack. Ето с тази публикация за обслужването и как се преодоляват т. нар. автоматични системи за обслужване – състоящи се от robosapiens*.

Отива един ден моят Най-любим приятел в Макдоналдс, под моста преди 3 години, май. Той много се интересува от комуникации и особено от повредите в тях. Това е някакъв стар, непреодолян програмистки бъг при него, като стара рана от войната, която боли само в дъждовно време. Та, каца той на гишето, получава си „добървечервашатапоръчкамоля”, с гарнитура от поне 24 зъба и бодро изстрелва:

Един голям, шоколадов.

Отсреща, в настъпилата тишина, се чува леко прискърцване на мозък. (тук има повече инфо за скърцането на мозъци, на руски)

 Ъъъ. Един „голям шоколадов” какво? – пита робосапиенсът отсреща с измъчена, широка усмивка.

А вие какво предлагате? – любезно и невъзмутимо контрира моят Най-любим приятел.

Тук вече скърцането на мозък става оглушително, „машината” започва да пуши и да се тресе. Всички си запушват ушите. Далечен вой на пожарникарска кола.

Ъъъ. Имаме шоколадов сладолед и шоколадов шейк.

– Добре, а голям сладолед имате ли?

– А! Значи един голям шоколадов шейк за Вас. Вашата сметка е …– системата е спасена миг преди съвсем да изпуши. 

Всъщност, повредата не е в системата, защото тя е направена така, че да обслужва максимално добре една обобщена ситуация. После е разбита на възможни малки отклонения от нея, и за тяхното обслужване са измислени съответните диалози и действия. После са назубрени до кръв и пуснати в експлоатация. Системата си работи пИрфектно в 99.7% от случаите.

Колкото и да са ми противни като марка, в защита на Макдоналдския бизнес модел, ще кажа, че системата се адаптира дори и към този случай.

След време диалогът звучеше така:

Един голям, шоколадов.

Ъъъ. Един „голям шоколадов” какво?

А вие какво предлагате?

Ъъъ. Шейк? 

А след още известно време:

Един голям, шоколадов.

  Ъъъ. Шейк ли?

  Друго има ли? – внася нова интрига моят непреклонен Най-любим приятел.

Шоколадов сладолед, но само шейкът е … „голям”.

Браво! Един шейк тогава. 

Дълго се чудихме дали персоналът на съответния Макдоналдс накрая е схванал шегата и после са разпространили случката, така, че никой да не попада повече в този капан, защото и в другите заведения се бяха научили. Или има нарочен мениджър, който записва бъговете. И после вероятно елиминира тези от тях, които могат и си струва да бъдат елиминирани, също като колегата Гейтс.  

Не бих се учудила ако е второто. Трябва пак да ги тестваме. Това е начин самоподдържащите се системи за обслужване да бъдат държани под контрола на потребителите. С бой по канчето. Тези, които имат желание да работят по предназначение – добро обслужване – ще оцелеят. На другите само ще им скърцат мозъците, а на нас зъбите.

* самите те са най-често невинни. системата ги обучава да не поемат излишна инициатива.

Advertisements

Коментари

5 thoughts on “Голям шоколадов

  1. не са виновни тези на „гишето“, така е. виновни са гъбите дето си мислят, че разбират от обслужване.

    това трябва да се бори. изобщо не ми харесва тази тенденция. ако ще продължава да е така, предпочитам да си говоря с телевизора, там говорителките поне се усмихват.

    Posted by jack | септември 19, 2007, 10:15
  2. тц! сега видях, че бях написала „шокоЛОладов“. излагация…

    Posted by marsian | септември 19, 2007, 13:16
  3. 🙂 Аз тествам персонала с бира. Като си поръчвам наливна почти винаги ме питат: „Голяма или малка?“ Ами нормална бира си искам – ако едната е малка, но другата ще е нормална, нали? 😉

    Posted by Ивката | септември 21, 2007, 14:37
  4. 🙂

    това си е персонален тест. обаче като казваш бира ме подсети за една турбо яка бирена случка – този път съвсем без връзка 😉

    Нашият Шотландски Приятел когато пристигнал едно време в бг се заел да учи български и като решил, че е напреднал достатъчно взел да си поръчва в оригинал. Обаче веднъж сервитьорът го попитал „С пяна или без?“ и той като не разбирал съвсем добре помислил, че му предлагат някаква екстра и бодро отговорил: „С пяна, ако не по-скъп.“ Както сам казва, после шотландците се чудели защо ги мислят за стиснати. 🙂

    Posted by marsian | септември 21, 2007, 15:28

Trackbacks/Pingbacks

  1. Pingback: Ода за градския транспорт или “DB - uber alles!” « уеб бюлетин на радио марс - януари 21, 2008

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: