//
you're reading...
безстопанствени

Писмо до Дядо Коледа

Ето какво написа Мама. Нямаше как да не го постна, този титан.  

 

„София,  Декември 2007 г.

 

Скъпи Дядо Коледа, 

 

Май, че тази година те изпуснах, а? Е, няма значение. Ако нямаш време за мен, предай това писмо на Дядо Мраз. С него се познаваме отдавна, още от времето когато ми беше донесъл една мъничка лейчица, а на Лилето мъничка кофичка и тя (Лилето) ревна за лейчицата та трябваше аз (понеже съм добричка) да си дам лейчицата и да взема кофичката. Не си спомням как завърши тази история, но Дядо Мраз със сигурност ме познава още от тогава.

Не искам да ви карам да си мъчите белите глави с „какво ли да й занеса тази година на Станчето”, затова ще се опитам да ви помогна. Чувам, че джуджетата не смогват напоследък с подаръците, защото хората били станали много. Ей това не го вярвам! Колко внучета имам аз? Едно. Е, това много ли е според теб? Ама нейсе, няма да се дърляме сега. Ето някои неща, на които бих се зарадвала (ако добре си спомням глагола, който изразява положителна емоция) и може да се намерят в магазините ( в цялата страна, както се казва).

Няма да ги подреждам, това винаги ми е било много трудно. И така,

  1. има един магазин на бул. В. Левски срещу посолството на Турция, е горе-долу. Там има толкова много красиви полезности за кухнята, че все нещо ще ти хване окото. Аз не мога да пазарувам в такъв магазин, защото всичко ми харесва. Беше пълно с разни закачалки за големи лъжици, поставки за чаши и други важни неща за кухнята, че направо се обърквам.
  2. кола, но нова моля.
  3. ръкавици, които топлят и не изглеждат като строителни.
  4. нещо, на което мога да си простирам прането, когато навън вали или е толкова влажно, че няма смисъл да простирам на балкона.
  5. стойка за цветя. Тук май се изказах малко прибързано. Ти сещаш ли се къде ще я сложа? И аз.
  6. напоследък всички се надпреварват да ми обясняват колко е полезно за мен да пия сокчета. Като чуя думата „полезно” веднага заставам нащрек. Но, да речем, че би било добре …. Тава означава, че ако се намери един не много голям уред, дето може да прави сок (от моркови и други твърдоглави зеленчуци), да реже разни неща на парченца без да ги смила на каша, да излита вертикално… опа, това беше за друго… чети до смилането.
  7. пак си нямам крем за лице, но това да не те тревожи, аз често оставам без крем от чист мързел.
  8. а казах ли ти веднъж, че приемам ваучер за козметични услуги? Може и едногодишен абонамент.
  9. може би прежда за шапки, шалове и елечета на децата? Какво като свършва зимата, нали ще дойде следващата.
  10. ако видиш един хубав, дамски панталон с джобове… е, не търси много, аз така и не съм срещнала. Но, това е може би, защото мразя да ходя по магазините.
  11. и яке също, голямо, топло и леко. Като олекотените юрганчета дето си ги използваме напоследък.

Да спирам а? Ти от много помощ ще вземеш съвсем да се объркаш. Хайде, ще те чакам на Коледа. Ще има постна (съжалявам!) манджа и компот от сушени плодове. Ако не успееш ела с Дядо Мраз. Той обикновено идва чак на Нова Година. Почвам да си мисля, че е заради капамата. Ще трябва да го питам. Но, каквато и да е причината, винаги сте доре дошли. 

Станчето“     

Коментари

12 thoughts on “Писмо до Дядо Коледа

  1. личи си, че имаш стила на мама.:)

    Posted by emito | декември 21, 2007, 20:18
  2. Хахаха, чувал съм за gift list на сватби, ама това е много добро :))) Браво на майките, по светнати са от нас :)))

    Posted by Емо | декември 22, 2007, 11:36
  3. еми, това е страхотен комплимент, благодаря! но колкото и да ме четкаш, ако не си вземеш виното да 2-3 дена, ще го изпия, да знаеш 🙂

    емо, това си е стара традиция. нали и децата пишат писма до дядо си Коледа открай време. иначе откъде знаем, че искат psp или незнам си какъв робот на стойност колкото бюджета на малка африканска държава. или най-новата фйешън изцепка на барби 🙂
    а майките са винаги много по-светнати, отколкото предполагаме. идеите и опита им са силно пренебрегвани. докато се мъчим да се самоопределяме и самодоказваме по особено жесток начин и прочее опити да трошим стената с глава, те имат много по-прости и смислени решения на проблемите ни, ама няма кой 🙂

    Posted by marsian | декември 22, 2007, 12:18
  4. За Бога! Та вие се нуждаете от половината свят. Струва ми се, че една средностатистическа годишна заплата няма да стигне за всичко това. Какво говоря- та вие искате и нова кола. Това означава, че някой трябва да се блъска цяла петилетка, за да изпълни всичките ви желания!

    Не е ли по- добре да се запознаете с будизма, който ни учи да не търсим и да не желаем, защото в основата на нашите страдания са нестихващите ни желания? Я по- добре се откажете от всичките тези неща! Ще ви олекне от раз…

    Posted by Апостол Апостолов | декември 22, 2007, 20:45
  5. @Апостол – ‘Зен и изкуството да се пие ракия’ … хм

    Posted by Емо | декември 23, 2007, 01:05
  6. Много свежо, а ти марсиан да вземеш да препратиш писмото до Дядо Мраз, ако не е вече късно 😉

    Posted by razmisli | декември 23, 2007, 02:00
  7. @Апостол: Вярвам във вярата. Харесва ми че пишеш „Бога“ с главна буква. Ако искаш и друг път да коментираш тук, се въздържай от мисионерство. И „петилетка“ в този контекст. Споделям възгледите ти, но всеки спира там, докъдето може. Ненасилие, помниш ли? Уверена съм, че разбираш добре за какво говоря.

    @razmisli: права си. ще! 🙂

    Posted by marsian | декември 23, 2007, 02:17
  8. Удивително! Никога не съм срещал човек, чиито вкусове, предпочитания и виждания съвпадат НАПЪЛНО с моите. Просто не мога да се начудя на този съвпадък!

    Posted by Апостол Апостолов | януари 21, 2008, 06:31
  9. мили дядо коледа щеми донеслешли бинокел с дълголет и кумпас

    Posted by Анонимен | февруари 20, 2008, 19:15
  10. Ей, това го форуърдя към Дядото тутакси. Никога не е рано да поискаш бинокел с дълголет и компас, щото джуджетата много ги изпипват точно тях и по-бавно стават. 😀

    Posted by marsian | февруари 21, 2008, 01:49
  11. Аааа ! Кажи на мама да почне блог 🙂 Ще съм най-верен читател 🙂

    Posted by Nikola | декември 9, 2008, 04:58
  12. Искам да се запозная с майка ти! Вече не ми е достатъчно да си говоря само с теб 🙂

    Posted by Ирина | декември 10, 2008, 21:12

Вашият коментар

