//
you're reading...
безстопанствени

Big Air София, биг!

 

 stefan.jpg

 

 

Ааааа, беше ммммега яко!

Още повече, че – странно – моят фаворит победи. И – по-странно – най-добрият победи, ако се съди по непогрешимия, само в тези случаи, рев на тълпата.

„Ура!“ за Щефан, австриеца, номер 33! Брилянтен. 

Когато видях пистата изведнъж си я представих като творение на Леонардо, пренесено в един модерен свят от 21 век. Нямам представа защо, но много ми хареса. Честно, като застанах пред нея, точно между банката и партйния дом, зяпайки я с умиление, такава висока и конструктивна, а до нея вечерно осветеният дворец, който изглеждаше тъй красив – почти като истински, не като конак – се почувствах направо сякаш живея в цивилизация. Чудеса… Всичко беше почти като истинско. Имаше си екрани и повторения, и коментаторът се чуваше през няма и 80% от времето. И дори нокия кънектинг пипъл (тхе бест ъф таглайнс евър) затвърдиха доброто си име сред мен, със своята нокия лондж. Освен онази твърде, твърде популярна печка имаха и места за сядане и дори разлагане. Нямаше само табло с резултатите, на което да се следи формалното развитие на състезанието. Предполагам, че това доста е вгорчило живота на любителите на нелегални залагания, горкичките. 

Много съм изненадана от себе си. Това събитие – таргетирано към кого ли не, но само не и към мен – така да ме „емоционира”, както казва моята Приятелка. Бяхме заедно с нея и Любимият й. И децата дойдоха след дълги, нервни препирни на тема „градинка ли е градинката при екс-покойника, или не е градинка“. Същата, на чийто край трябваше да ме изчакат, за да ги взема, придружа до събитието и внедря в тълпата, тези диванета. И няколко пъти, ту да ги заплашвам, ту увещавам да си слагат и закопчават качулките, че иначе … Най-добрият Приятел на сина ми кара интензивно сноуборд и скейт. Обясняваше му нещо компетентно и отегчително на китайски, докато синът ми не се обърна към Любимия на Приятелката ми.

– Ти караш ли сноуборд?

– Да.

Тогава синът ми ги завъртя един към друг и дипломатично им нареди:

– Ето, говорете си.

Не съм сноубордист, и скиор не съм. Срам, но не е това темата. Просто има някои изпълнения, които като ги видиш, веднага ти става ясно откъде изгрява слънцето и как се кара влака. 

Човекът Щефан беше толкова прецизен, че изглеждаше сякаш се движи по някаква невидима релса на скоростно влакче. На четвърт-финала БЕШЕ СЪВЪРШЕН. Сбогом Леонардо, здравей R2D2. Всичките му незнам-си-колко градусови непонятни врътки бяха с една такава непостижима еднаква скорост… Твърде по-ниска от тази, която бях подготвена да очаквам. Плавни, безкомпромисни, гладки – красота.

– Сигурно е бая трудно да се въртиш така … бавно – сподели Приятелката ми, всъщност далеч по-компетентна от мен, поне кара сноуборд.

– Е, колко му е? „Сбогом инерционни сили, сбогом гравитация”… – коментирах смело, но тя не ме чу, защото Нейният Любим се яви с вица на вечерта*. 

Просто ме плени, тоя Щефан. Принципно, ако трябва да избирам между вдъхновен екстремист с гениални проблясъци и прецизен до съвършенство изпълнител, в която и да е област, бих дала гласа си за екстремиста, несъвършенния, диването, келеша. Винаги. Досега. Обаче, именно Щефан ме трогна, а не Словенецът (не му разбрах името), който отговаря на последното описание. 

Като го споменах, видяхте ли той пък какво направи?! Опита се да се очисти чрез излитане от пистата и за малко да успее. Досега бях виждала само изчадията на луни туунс да правят това, което той сътвори. Тичат, тичат, стигат до ръба на някоя пропаст и бодро продължават да припкат във въздуха, до момента, в който не осъзнаят фактите. После или поглеждат надолу, облещват се и падат, или забиват спирачки в нищото и свръх мотивирани се набират обратно.

Е, Словенецът също го изпълни това, първото. Изведнъж, насред летенето си осъзна, че ако продължи да се движи като клиент на същите Физика и Математика, с пълна сигурност ще приключи извън пистата – зрелищно и завинаги. Затова просто ги уволни. Спря насред въздуха, скърцайки оглушително със спирачки и падна като круша на метър от мантинелата. Пак беше в четвърт-финала, май. Много силна серия. 

Жълтият потник (финландец, мисля) също беше вдъхновяващ. Публиката го харесваше и подкрепяше, а той се справяше забележително през цялото време. Но май нямаше как да ме спечели срещу двете крайности – Щефан Перфекциониста и Лудия Словенец. Стилът му е някак твърде балансиран, погледнато от моята лична лаишка трибуна. А може би не му беше ден, просто. Обаче, когато скочи предпоследен на баш финала изпълнението му беше страхотно – чисто, стремително, финално някак. Моят Щефан „затвори” с нещо леко, много просто и незрелищно. Пак без грешка, ясно. 

Последната гледка също си я биваше. Като се поизмъкнахме с децата от тълпата, видяхме Г.Д.В., който ги чакаше да ги води към следващата атракция. Хората се блъскаха възбудени, ентусиазирани и измръзнали, а той кротко си стоеше, опрял гръб в един павилион и съсредоточено набиваше кюфтета на скара. Видя ни твърде късно, за да успее да спаси кюфтетата от децата.

 

–––––-

* Неволно подслушана реплика от преминаващи: „Ае, копеле, тука е като в 213!!! Глей колко народ има!”. Представих си как от раждането си до днес са живели само в автобус 213, а сега за първи път излизат в обществото, един вид. И то, право на жълтите павета. Хаахх.

** Пфу, забравих си апаратчето. Може да изкопча снимки отнякъде, по-нататък.

Коментари

2 thoughts on “Big Air София, биг!

  1. Хубава история точно за коледно настроение!
    Искам под нея да оставя и аз пожелания за хубави празници, марсиан, и на мен също ми беше много приятно да се разговаряме в последните дни, надявам се и в бъдеще да се разговаряме, а дотогава, приятно празнуване 🙂 За много години.

    Posted by razmisli | декември 24, 2007, 23:19
  2. хахаха ама малкия е ебати сватовника, а? развесели ме тая сутрин 🙂

    Posted by longanlon | декември 28, 2007, 11:02

Вашият коментар

