//
you're reading...
безстопанствени

Цветя и рози

bed-of-roses

 

Понеже 14/02 пак наближава неотменимо – а Пролетта ще го празнува някъде другаде – е възможно цветята да се окажат важни за оцеляването в този труден и драматичен празник. Но за това колко той е празник, как е празник, защо е празник, защо-по-дяволите-да-е-празник, да-го-тийт-и-празника и за драмите в него ще се изпише много, другаде. Да се съсредоточим върху фактите.

 

В деня на влюбените половината човечество очаква знак, точка. Някои не биха си го признали дори с пистолет в челото, други – тъкмо напротив. Трети просто искат своя знак – обаждане, среща, подаръче, билборд около НДК и/или цвете. Цвете най-често и получават, билбордите са краен брой.

 

Та, за цветето. Което момичетата фактически чакат и, което момчетата е добре да се сещат да подаряват поне по поводи, освен ако не са от онези сладки изключения…

 

Не знам каква е статистиката за най-купуваните цветя, но бих заложила на розите и кокичетата. Последните са толкова смели и романтични. А розите… Те са разкошни, щедри и експресивни цветя, класическата им роля не е случайна и няма какво да се оспорва. В любовта няма алтернативност, защото тя просто няма алтернатива. Сериозно ви казвам.

 

Но мога да предложа алтернативно тълкуване на посланията с рози, ето:

 

Червена роза: „Обичам те страстно!*”.

А всъщност: „Аз съм си традиционалист – черен мерцедес, червени рози, т’ва е.

Или пък съм чувал, че значи страст, разбираш ли ме добре?

Всъщност, какво се очакваше да ти взема?! Добре, де! Обичам те…”

 

Розова роза: „Влюбен съм в теб…”

А всъщност: „Влюбен ли съм? Е, да, като се замисля, но и бяха с 50 с’тинки по-евтини от червените. Виж, просто трябваше да купя и презервативи, побъркваш ме.”

 

Бяла роза: „Уважавам те” или пък „Желая те!”

А всъщност: „Не знаех с какво ще си облечена, а не искам пак да кажеш, че не ти отива на тоалета, хаха. Или се надявах, че знаеш, че значи „уважение” и ще ми се нахвърлиш, за да ми докажеш, че всъщност искам да правим секс във всички стаи и веднъж във входа. Или, че я знаеш като „страст” – и пак така ще реагираш.”

 

Жълта роза: „Ревнувам те!” или (кой знае защо обратното) „Свободна си!”

А всъщност: „Доста си откачена и реших, че ще я харесаш. Взех една и за приятелката ти, вие двете нали сте много близки… Не бе, чакай! Шегувам се!“

 

Синя роза: „Бъди независима!”

А всъщност: „Демократичните промени ни донесоха Durex, ура за това, мила!”

 

Китайски рози: „Остани с мен…”

А всъщност: „Малко се изхвърлих… всичко е по-сложно, нали разбираш. Обаче и аз имам качества, ето – естет съм и не съм стиснат.”

 

Лилава роза: „Възхищавам ти се!”

А всъщност: „Не разбирам сигналите ти. Обмислях последното, което ми каза цели 20 минути в магазина. А накрая взех тази, за да не ме изгони продавачката. Ето сега, какво значи тази усмивка?! Кефи ли те или не?”

 

Коралова (прасковена) роза: „Възбуждаш ме!”

А всъщност: „Гладен съм! Дай да хапнем нещо, че ще те изям!”

 

Черна роза: „Забрави ме” или пък (пак обратното) „Никога не ме забравяй!”

А всъщност: „Аз съм или „емо“ или „гот“ или ме е шубе да не ме скива някой на Попа с тая роза, обаче ти си много яка мацка, а и в тъмното не се вижда.

А може би съм стилен минималист, как мислиш?”

 

Китайски рози в саксия: (не им знам традиционната символикаJ)

Но: „Знам, че си луда по това „еко”, а аз съм практичен. Хм, не помислих как ще я мъкнем тази саксия на партито.”

 

Изсъхнали рози: „Край!”

А всъщност: „Ама, купих я още вчера, обаче тъпия ми съквартирант я беше метнал на парното, аз какво да направя. Добре де, защо я хвърляш сега?! Ааа…това ми харесва!”

 

И бонус за кокичетата: „Ти си толкова нежна и невинна!”

А всъщност: „Трябва да знаеш някои неща за мен – нямам достатъчно пари, не искам да пораствам и се сетих за тоя „празник” чак като видях балоните на Славейков. А, да! И съм адски романтичен, а ти си адски сладка…“

 

 

Говорете.

 

–––––––––––––-

* традиционните тълкувания на розите са обобщени по слух, мрежата предоставя сериозни противоречия.

 

Коментари

Все още няма коментари.

Вашият коментар

